Tömkörning :)

Skolan slutade 13.15, en timme tidigare än vanligt då NO:n var inställd! :D
Åkte hem och skrev lite på rapporten, och gjorde klart reklamaffischen.
-
Senare på eftermiddagen så åkte jag ut till stallet. Tog med tömkörningsgrejerna.
Började med att bara grimskaft och inga tömmar och böjde henne lite som Astrid gjorde när hon var hård.
Tyckte hon inte var helt mjuk igår. Sen hon gå på en liten volt och böja sig. Det funka bra.
-
Sedan satte jag på tömmarna och började arbeta. Hon hade bra med bjudning och lyssnade på hjälperna.
I galoppen var hon mjuk och fin och kunde tillochmed ha en samlade kortgalopp utan problem. Nästan som en Grand Prix häst! Nej, men man skulle kunnat tro att hon vart riden med kandar då :)
Formen var då lite högre än den är på bilden :)
-
Gjorde några öppna o sluta också, men hon måste lära sig att inte ska börja tvära och flytta sig så fort man vänder eller svänger.
-
Började experimentera lite också i traven. Testade att försöka samla och korta så mycket utan att hon sakta av, nästan början till piaff :)
Det ser lovande ut. Iallafall på töm. Men hon behöver stärka sig lite mer först.
-
Efteråt tog jag av gjorden och släppte henne lös så att hon fick skritta av sig själv medan jag plockade ihop och fixade i ridhuset :D

Kommentarer
Postat av: helene

svar: ja tyvärr så har vi ju den häxan.......

haha skryt inte!

2011-03-11 @ 09:26:34
URL: http://hhelenee.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback