Ridning upphöjt till 2 :D

På NO lektionen var det två lärare från Stockholm och kollade. Och de tycket typ att våran båt var bäst!
Den går framår men lite snett, så de hjälpte oss lite med de.
-
Efter skolan cyklade jag ut till stallet och tog hand om ponnysarna. Hade Biondie idag.
Började med att mocka och fixa mat åt båda. Sen hjälpte jag till att ta in alla hästarna.
-
Först red jag Felicia, med det nya bettet. Det var inget gummibett, måste ha hört fel. Det var ett Bubbelbett.
Det är ganska skarpt, så man måste ha väldigt mjuka händer. Bettet är till för hästar som biter tag i bettet och drar.
Red grusvägen. Började försiktigt. Hon ville inte jobba så mycket, men varken jag eller hästen är vana vid det bettet.
-
Sen var det Biondies tur. Red en sväng i Lilla Rh. Tog det lite lugnt med henne också.
Började men skritt-jobb, ställa och flytta. Sen gick jag över till traven och fortsatte jobba o.s.v
Hon var riktigt fin idag. Känns som jag börjar hitta lite knappar.
Men det går bättre att rida henne när det är lugn och ro. Bäst när man är själv.
Väldigt nöjd med henne iallafall.
-
När red första hästen så såg jag att det stod en fux i en hage vid ridskolan ensam. När jag ridit klart andra hästen stod den fortfarande där. Lotta i vårt stall hade också noterat det. Så jag traskade ned till ridskolan och frågade om den verkligen skulle stå där.
Det var Malin Rangarssons ponny som stod där. Då sa Lotta åt mig att ta in den. Så jag tog in den då. Malin kom säkert strax efter jag tagit in den :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback