Kul dag -.-'

Dagen har bjudit på mycket konstiga saker..
Det har varit Pay & Jump på ridskolan idag. Jag var inte med.
Men jag åkte ut till Lunch och skulle mocka och rida.
-
Först skulle jag ta inte Felicia från hagen. Då stod Zally och muppade vid grinden och vägrade flytta på sig, hur mycket jag än hoppade och schasade. När jag fick undan henne en bit skulle jag försöka få ut Felicia men, nehe, då gick Zally till attack och började sparka mot Felicia, som sparkade tillbaka. Och mitt i alltihop stod jag och försökte överleva.. Tillslut fick jag Felicia ur hagen och Zally kvar i.
-
När jag sedan skulle börja borsta upptäckte jag att broddarna satt löst på ena skon så jag drog till dom.
Då jag lyfta andra framhoven så fattades det en brodd.. Det var nog fjärde gången den här vintern som hon tappat brodd, så i hade bara gräsbrodd. Suck! Men då mockade jag iallafall och sedan fortsatte jag jakten på en passande brodd. Alla i mitt stall som jag fråga hade bara korta isbrodd, jag har långa. Letade i säkert 1 timme.
Tillslut hittade jag en gammal rostig brodd i Mariannes skåp som jag lånade.
-
Slängde på sadel och träns, fast jag fick knäppa och sätta på martingalen utanför, då hästarna skulle släppas in.
Tur att Sara var där och hjälpte mig. Jag skrittade mot grusvägen och hon var lite tittig som hon brukar. Och det var väldigt många hästar där också. Sara följde med halv till slutet av grusvägen sen skulle hon hem. Då galopperade jag en bit tillbaka. Sen försökte jag sakta av, men ack..
-
När jag fick stop på henne lagom till asfalten så började hon hoppa och studsa. Backade ned i diket och sen flög hon upp. Stegrade gjorde hon också.. Det slutade med att jag fick slänga mig av i farten. Jag försökte leda tillbaka henne lugnt men hon trippade och snurrade runt mig. Hon for åt alla håll och kanter..
-
Efter alla omständigheter satte jag mig på läktaren och kollade på hoppningen.
Pratade med Callis också och jag ska få låna ett pelham-bett till Felicia så kanske jag kan hålla henne.
Bjuder på denna bild...
Juste!
Nästa veckas ridschema:
Måndag: Tömköra
Tisdag: Vila
Onsdag: Rida ut
Torsdag: Markarbete
Fredag: Skritta (Mamma rider)
Lördag: Dressyr träning för Astrid
Söndag: Rida ut
-
Kanske rider ut på torsdag och markarbete på onsdag, beroende på väder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback