Frihetsdressyr :)

Ouff, skolan har börjat igen.. Och eftersom våran matte- och kontaktlärare Anders är borta och opererar sig så har vi en annan, som iiiiinte är bra... KOM TILLBAKA ANDERS!! :D
-
Ponnyn var super idag med. Jag tog ut henne i lilla rh och träna lite frihetsdressyr eller vad man ska kalla det.
Jag är ingen NH-människa så, men det är ju lite kul att testa lite ;)
Först hade jag henne i grimma och grimskaft en stund. Gick mest runt och kolla så att hon var fokuserad.
Sen fick hon skritta och trava på en volt runt mig, med löst grimskaft. I vanliga fall när man longerar, (då har jag gjord och inspänningstyglar) så brukar hon kuta runt och bocka och studsa. Men idag var hon hur cool som helst och travade snällt runt mig.
-
Sen släppte jag henne. Först busade hon av sig lite. När hon lugnat sig lite, började jag försöka på hennes uppmärksamhet på mig. När hon fått det, började jag träna lite på inkallning. Hon ska då komma när jag ropar hennes namn och kom, samtidigt som man backa lite. Blev lite inspirerad av Ponnyakuten när dom gjorde det.
När inkallningen funkade så satte jag upp ett litet hinder mitt i ridhuset. Hon hoppade det några gånger.
Då ställde jag några koner under och la ett grimskaft framför. Läskigt tyckte Felicia, men tillslut hoppade hon det också.
Hihi, nu tänkte jag ni skulle få se min "Hylla" of fame :D
Det är en hylla i mitt rum med mina favorit DVD:er. Sådana som man kan kolla på hur många gånger som helst utan att tröttna :D
Från vänster:
-Twin Peaks - Alla avsnitt
-Fire Walk With Me - Twin Peaks filmen
-Vänner säsong 1 t.o.m 10
-Pistvakt - alla avsnitt
-Pistvakt - filmen
-The Jäkelskap Collection - (snålvatten-, bröllop-, och barnaskrik och jäkelskap)
-Hemvärn & Påssjuka - Stefan och Krister fars
-Två Ägg I Högklackat - Stefan och Krister fars
-Buskis från Vallarna - med olika från Vallarnas friluftsteater.
-Full fräs - tv-serie med Stefan och Krister, också alla avsnitt.
-Bara Stefan & Krister Bara - med Stefan och Krister såklart.
-20 år under bältet - också Stefan och Krister.
-Den Enskilde Medborgaren - Galenskaparna & After Shave
-Grisen i Säcken - Galenskaparna & After Shave
-Revytriptyken (Skruven är lös, Träsmak, Cyklar och The Castle Tour) - Galenskaparna & After Shave
-Stinsen Brinner - Galenskaparna & After Shave
-Macken (filmen) - Galenskaparna & After Shave
-En himla många program - alla avsnitt, Galenskaparna & After Shave
-En skruv lös (bok) - av Viveka Hagnell
-Min australienska vildhäst (bok) - av Lizzie Spender
and that´s it! :D

Kommentarer
Postat av: Clara

FIN BLOGG! Kika in hos mig ;)

2011-03-08 @ 17:57:48
URL: http://clarathoresens.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Tack så mycket :D

2011-03-08 @ 19:07:16
URL: http://alexofisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback