En blågul i bagaget! :)

Som rubriken lyder! Tävling LC:1 / LB:2. Jag vann LC:1 :) LBn = ingen kommentar..
LC:1
Framridning: Gjorde först markövningen som Astrid visade. Sen skritt och trav i paddocken. Det var ganska hårt, men det fick gå ändå.
Tävlingen: Gick super. Pigg och framåt med bjudning. Lite stark och drog i galoppen men är nöjd.
Fick 67,8% och det resulterade i vinst och blågul rosett.
LB:2
Framridning: Skritt, trav, galopp i paddocken. Gick mjukt, lite loj kanske.
Tävlingen: Flöt på bra genom hela programmet. Ända tills.... Ja, precis när jag skulle fatta andra galoppen, så stannade skitponnyn och bajsar!! Äsch. Fick iallafall 61,6%
-
Måste ju säga att reglerna till seriedressyren är lite konstiga. Jag tävlar ju LB i serien. Så en gång tävlade jag LC för Felicia hade varit dålig. Man fick inte byta och rida en annan klass i serien, utan man fick räkna med de tre bästa av fyra omgångar. Men en annan ryttare fick byta klass, som tävlar LC i serien men fick byta till LB. Jag anklagar inte ryttaren utan mer ridskolan som inte har tydliga regler om saker och ting. De har ändrat flera grejer under seriens gång. Sen kom startlistan ut en halvtimme före första start.
Nu är jag tveksam om jag ska vara med i finalen den 1 maj. Lutar åt att jag inte ska det. Detta av olika anledningar som jag inte tänker ta upp här. Det är KM, alltså klubbmästerskapen i Juni. Det ska jag vara med på. Men det blir min sista klubbtävling. Nu ska jag bara tävla lokalt/regionalt framöver.
Jag ska iallafall tävla för Köping i ett år till, får se hur det blir sen...
-
Sen sa Lotta till Callis att Felicia varit ojämn, i steget alltså. Hon var ju varm i torsdags, men det gick ju bort. Trodde först det kommit tillbaka, men Astrid såg ingenting i fredags. Jag tror det var för att hon var så fruktansvärt skitnödig som hon blev ojämn, men ska hålla koll ett par dagar nu. Bara det inte är något allvarligt :)
Inte från idag.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Heej! Nu kör jag igång med veckans blogg igen! Komentera bara att du är med så lottar jag ut 3 vinnare på Onsdag. Lycka till! http://sofiesbildblogg.blogg.se/2011/march/anmal-er-har.html#comment

2011-03-27 @ 17:45:29
URL: http://sofiesbildblogg.blogg.se/
Postat av: Ebba

ellerhur, jag gillar inte heller krks koll(host) på allt(inget), jag ska byta efter dethär året, till vilken vet jag ej, ksk strömsholm... Jag har slutat tävla där både klubb och pay and jump. :) hihi sur jag låter:D

2011-03-27 @ 20:15:34
URL: http://ssochen.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv: haha ja! tack detsamma! :D

och du, kan erkänna att de har sjukt dålig koll, skriver fel i resultatlistor titt som tätt.

men var kvar med mig ändå, vill inte vara näst intill ensam på tävlingarna i framtiden ju!

2011-03-27 @ 22:54:19
URL: http://maallaann.blogg.se/
Postat av: emmeli

grattis! :D

har hört att de har ändrat datum på sista dressyren, till sista april ist, kan det stämma? ;)

2011-03-29 @ 09:59:01
URL: http://emmelimortzell.blogg.se/
Postat av: helene

Ja tycker också de e lite konstigt, ska inte nämna namn men tycker ***** är lite ojämn i bedömningarna ibland faktiskt och i poänggrejen. Man ska väl få 2p fast man kommer sist om jag inte minns fel, fick liksom 0p första omg ;o men ska inte deppa ihop över det hehe. Men du måste ju vara kvar och tävla för oss :D

2011-03-30 @ 21:58:16
URL: http://hhelenee.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback