Dressyrträning idag igen :)

Idag har de varit dressyrträning för Maria Hallström. Det gick jättebra, och Maria var en jättebra tränare.
Värmde i skritt och trav utomhus. Det var skönt att för en gång skull rida själv för instruktör, på Astrid-träningarna är vi ju flera.
-
Började med lite skritt-halt övergångar. Sen skritt-trav. Sen lite galopp på volt. Felicia var fin. Lite stark kanske.
Sen på volten skulle jag flytta undan skänkeln på den öppna delen och öka på andra. Det var en nyttig övning.
Felicia tycker det är jobbigt att flytta.
-
Mera galopp-arbete blev det sedan. Tränade på förvända galoppen. Började med att rida vägen från LA:1
d.v.s galopp från skritt vid C, sen tiometersvolt vid B, sen vända halvt igenom och fortsätta i förvänd till M.
Det gick väldigt bra. Maria tyckte det såg stadigt och fint ut så jag fick fortsätta runt fyrkanten i förvänd galopp.
Gjorde det åt båda hållen några gånger. Det var väldigt kul att träna lite sånt istälet för att bara träna form, ställning och böjning som på Astrid-träningarna.
-
Fick avsluta lektionen med att göra några snett igenom och länga steget i trav.
Sen jobba på volten så att ställningen blev lägre.
Det jag tyckte var lite roligt att igår på träningen sa Astrid att jag skulle fortsätta jobba i arbetsform även när jag red lätt och travade av. Men Maria sa tvärt om, att formen skulle bli lägre. Själv  tycker jag att formen ska bli lägre och att man ska böja lite, som Maria. :)
-
En väldigt duktig tränare! Hon berömde saker som andra tränare glömmer bort lite, så som sitsen, att man tänker rätt och sådant. Kan rekommenderas :)
Nästa lördag ska jag åka hem till Astrid för privatlektion där :)
Sen tagga för tävling på söndag! :D

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Låter som en bra dag! Kram :)

2011-03-20 @ 15:57:05
URL: http://cookieetime.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback