Dragkamp "/

Slutade halv två idag, riktigt chill.
Hem och plugga, där den helt otroligt idiotiska engelska uppgiften.. Kämpade i 40min sen gav jag upp.
Man ska alltså spela in sig själv i webcam, där man pratar om en text. Sen skicka in detta till läraren..
Åkte iallafall till stallet sen. Stora Ridhuset var ledigt hela dagen så passade på att rida där.
Felicia har börjat tagit tag i bettet även i ridhuset nu.. Hon tar tag, blir hård och då går det inte att jobba i form, och ställa och böja.. Om man då trycker med skänkeln och ska börja flytta sidtvärs, så springer hon iväg, och blir ännu hårdare. Vet inte riktigt vad jag ska göra. Det går ganska bra om man legat på volt ett tag, men det kan man ju inte göra.
Jag började med att stretcha ut halsen genom att successivt ställa mer och mer och släppa ut ytter mer, och mer.
Traven gick helt åt skogen, hård och stark. Galoppen gick bättre. Gjorde några förvända också.
Funderar på att börja rida på Hackamore i ridhuset någon gång i bland. Då har hon inget bett att ta tag i, och halsen är ju så stor att hon inte kan böja in huvudet och springa iväg så. Får se hur det blir.
Ringde och fixade ett barnkalas när jag kom hem. Jag ska inte ha, utan det är på ridskolan.
Sen fixade jag engelskan.. Ser förjävlig ut..
Godnatt!
Min älskade Philippa ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback