Bubbelponnyn på G!

Redovisning av båten i skolan idag. Våran var bäst! Hihi, får reda på vem som vinner nästa vecka. Men jag tror vi ligger bra till. Lämnade in SO-uppgiften också.
Efter skolan var jag faktiskt duktig och städade mitt rum. Eller okej, jag dammade, dammsugningen är kvar.
-
Senare blev det stallet. Jag och Madde red ut en sväng. Hade bubbelbettet på och det gick bättre idag. Var mjuk i handen och hade inga krav. Det får komma sen, när vi ridit in oss på bettet. Iallfall så red vi till en gräsplätt, där vi rörde lite på dem. Började med att Felicia stod och bockade... Sen rusade hon till Madde och Zally. På tillbakavägen till stallet var hon het och på G kan man säga. Stora steg och ville helst galoppera hem. Inte lätt för lilla Zally att hänga med då.
-
När vi kommit tillbaka var typ hela släkten där (Y). Callis, Marianne, Pappa och farfar då, så vi hade släktträff, hihi.
Eftersom Felicia har blivit så musklad över ryggen nu, så har hon vuxit ur sin hoppsadel. Måste börja leta ny..
Jag älskar verkligen den jag har nu, en Appaloosa GreenStar. Passar mig perfekt, så jag vill hitta något liknande, fast bredare. Får rida i dressyrsadeln mera nu, men jag tycker inte om att rida ut i den. Om hon sticker då, har jag inte lika bra balans tycker jag.
Sen måste jag köpa bettskivor till bubbelbettet också. Det är lite långt. Vilken färg?
Tänkte mig vita, svarta eller rosa. Får se vad som dyker upp, kanske kan köpa två par.

¿Qúe color te gusta mas?


Kommentarer
Postat av: thidah

fin blogg! :)

2011-03-18 @ 07:13:01
URL: http://thidahbunyang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback