Artikeln! :D

Måste ju visa artikeln från tidningen idag ^^
Fast han tog bilden precis när jag suttit upp ;o
"Lyckad dressyr-debut för Alexandra"
"Det blev ingen pallplats för Alexandra Lundmark, när hon gjorde sin första regionala dressyrtävling. Hon var för övrigt Köpings Ridklubbs enda deltagare bland 23 i klassen LA:1. Men hon var nöjd efter sin debut.
-Jag var mycket nervös innan, men nu är jag jätteglad, sa hon efter sin ritt.
Konkurrensen var stenhård med enbart rutinerade dressyrryttare från klubbar runt om i Mellansverige.
Alexandra Lundmark red sin egen häst Felicia Minette i dressyrprogrammet som omfattade bland annat skritt, galopp och trav. Skänkelvikning, ryggning och tiometersvolt var några andra av programmets övningar.
Allt bedömdes av Petra Wall.
När debuten är avklarad är det bara att se framåt mot nya mål.
Enligt bedömare på plats har Alexandra stor potential att lyckas.
-Hon är jätteduktig. Jag hoppas att det går bra för henne och att hon blir nöjd med sin ritt och fortsätter att utvecklas och inspirera andra att satsa på dressyr, sa Lotta Solheim, ridskolechef, innan start.
-Hon kan bli jätteduktig. Klubben hoppas mycket på henne, sa tävlingsledaren Josefine Ivarsson.
Alexandra Lundmark började rida när hon var tre år. Idag är hon tretton. Hon har haft sin häst, en ponny, i knappt tre år och redan kommit en bra bit på väg inom den svåra dressyrgrenen.
Köpings Ridklubb anordnar fem dressyrtävlingar per år och fyra hopptävlingar.
-Dressyr är roligt, men jag gillar också att hoppa. Allt med hästar är kul, sa Alexandra Lundmark."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback