Underbara jobb! :D

Ingen vanlig dag på jobbet idag minsann!
-
Cyklade till Matilda vid 10 i 9. När vi kom till Bååten var det folksamling utanför.
Det hade varit inbrott där på natten och de hade tagit Playstation och Wii.
Så vi stod där ett tag, och efter en evighet kom polisen.
-
Sen följde jag, Matilda och Martina med till Tobias Backs gård. En av grupperna på sommarjobbet skulle ha ponnyridning, och vi var de ända som höll på med hästar så vi fick ta hand om de!
Vi cyklade den halvmilen som det var dit. Väl där fick vi hälsa på Tobbed hund Charlie. Otroligt söt, snäll och lydig.
-
Sen gick vi ned till stallet. De hade 5 hästar. Två Criollo (Argentinsk vildhäst), två russ och en isis.
Först borstade vi Criollosarna. Jag borstade "Prick" och Matilda Flash.
Prick var 150cm i mkhjd och en riktigt söt sak. Tigrerad och han var också otroligt lydig.
Sen gick Martina och Matilda ut med två hästar i hagen, då fick jag ta hand om en av russen.
Han hette Juppie and I'm inlove :D
Liten och brun, med lång man. Lite busig, och matglad! Först trodde jag han var nafsig och ville bitas.
Men ägaren sa att han älskade att stå och slicka på folks händer.
Han kunde göra det i timmar!
Så charmig.
-
När vi fyllt höpåsar och sopat cyklade vi mot Hotell Scheele och lunchen.
Efter lunchen cyklade vi till Bååten.
Vid ett gick vi upp till Gammelgården där ponnyridningen skulle vara. Hästarna hade anlänt också.
Först fick jag, Martina och Matilda hjälpa till att sätta på barnen hjälmar. Men efter bara en liten stund fick jag gå med Juppie. Matilda och Martina fick fortsätta med hjälmarna.
Så jag fick gå med Juppie ända till vi slutade klockan tre.
Matilda och Martina cyklade ner och skulle fika, men jag följde inte med, Jag gick med Juppie.
Lilla söta Juppie. Så söt och charmig. Kan ta hem honom :D
Man blir bara så lycklig av att vara bland hästar. Skulle bara vilja vara i stallet hela dagarna.
Min lilla Juppienalle♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback