Underbar ♥

Min poni är best :D
-
Fick skjuts av Marika till stallet, sen hjälpte jag henne att köra Biondie på sommarbete.
Vi lastade och åkte iväg. Sen släppte vi henne med den andra hästen, och allt gick bra.
Marika bjöd på lunch på hemvägen, TACK så mycket för de!
Jag mockade och fixade allt i stallet sen åkte jag hem.
-
Åkte ut lite senare och red. Felicia och Zally ska gå i ridskolehästarnas hage i sommar. De är inte så mycket gräs i den.
Iallafall så red jag en stund i den. Den är mycket större än man tror! Det tog en stund att ta sig runt den.
Sen red jag igenom henne en stund i paddocken. Hon var grymt fin!
Formen satt redan från början, och hon var mjuk och inte för mycket framåt. Dock vill hon flyta ut och trycka sig mot staketet. Red inte så länge för de var fortfarande ganska varmt ute.
Idag var de fokus på att utföra uppgifterna bara.
-
Gjorde galoppserpentiner och dem var galanta! Hon ökade inte, utan gick kvar i samma tempo och form.
När hon var så fin, passade jag på att göra några enkla byten. Fick till några bra, sen fick jag till en som var perfekt(!), inte ett travsteg!
Väldigt nöjd med ponnyn idag! Nu har jag lite mer motivation :)
Längningar, skänkelvikning, galoppserpentiner och enkla byten, de ska jag lägga mycket fokus på i sommar!
:D

Kommentarer
Postat av: stuffstuff

Nyfiken på fler plagg eller andra prylar?

Kika då in på BLOPPISEN!

www.stuffstuff.blogg.se

SKYNDA & FYNDA! ;)

Just nu: Billig Ryktlåda full med oanvända hästprylar!

KRAM!

2011-06-28 @ 12:38:15
URL: http://stuffstuff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback