Superponnyn♥

Efter dopet som var idag, åkte jag ut till stallet.
Först var det stallmöte, men det blev nog inte sagt så mycket..
Felicia och Zallyleja ska förresten gå i ridskolehästarnas hage i sommar.
Iallafall några veckor, det beror på Felicia, hur hennes fångkänningar är..
Troligen får hon gå med munkorg.. :(
-
Felicia fick sig ett dressyrpass i paddocken. Red på hackamore, och hon var SUPERMEGAHELTFANTASTISKT FIN!
När jag red fram var det mycket framåt-tänk. Det funkade utmärkt, och då kunde jag börja jobba på formen.
Hon var lite stel i vänster sida idag.
Tränade mycket travökningar! Fungerade utmärkt! Tror nog vi aldrig gjort sådana fina ökningar.
Sen red jag galoppserpentiner, och det fungerade bra. Hon ville dra iväg i början, men det släppte och hon lugnade ner sig.
Jag red och hon levererade! Solklart, klockren, och jag kunde bara koncentrera mig på min sits och ridning.
Min sits har för övrigt blivit mycket bättre tycker jag. Hade ju en svacka för ett tag sen när den var helt borta, men nu är den tillbaka, och i bättre format!
Idag kunde jag bara tänka allt sådant där petigt, det lilla extra som gör sitsen perfekt.
Sådant som man inte gör när man är koncentrerad på hästen, formen och ridningen.
-
Sen måste jag ju tala om min OERHÖRT snygga matchning. Ingenting var i samma färg..
Träns: Mörkbrunt, ingen aning vilket märke då jag fick med det när jag köpte henne.
Pannband: Ljusbrunt med hjärtan-kedja.
Hackamore: Ljusbrunt, vet inte märke, men det är rätt gammalt som jag fått.
Sadel: Svart, Globus Clic dressyr.
Schabrak: Grå/rosa från Börjes.
Lindor: Beige/blå från Hööks.
Sen hade jag typ jeansridbyxor, brun/rosa ridstrumpor och en svart t-shirt!
Snacka om MATCHAT!
Vill ni se en filmsnutt från slutet av passet förresten ?? :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback