Söndagen!

I går var det uppvisning på Köpings Rk. Eller ja, sommaravslutning.
Åkte till stallet ganska tidigt för jag och Felicia skulle vara med och showa!
Shoewn började kl 12. Först skulle vi vara med på riddarspel!
Jag och Matilda på Thor var Kronans riddade! Vi regerade!
-
Vi red in i ridhuset till låten Eye of the tiger. Laget hade varsin flagga och Matilda höll i våran.
Första grenen var slalom stafett. Inte så mycket riddare i de, men något iallafall.
Matilda red slalom hämtade en kon sen tillbaka och ge konen till mig. Då skulle jag rida slalom med en hand, lämna konen och sen tillbaka. Felicia vart taggad, och tyckte det var superkul!
Kronans riddare vann stort!
-
Andra grenen var plocka ringar. Då red vi med en lång lans och skulle plocka upp 3st ringar i full galopp.
Ganska svårt, iaf för mig, för när vi tränade så red jag med lansen i vänster och nu fick jag ha den i höger.
Sista grenen var att dela ett äpple. Äpplena låg uppepå hinderstöden och vi skulle träffa de med lansen i full galopp.
-
När tornespelet var avgjort skulle vi rida ärevarv och då fick jag ha vår flagga :D
Bilder, filmer och resten av söndagen kommer snart :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback