Midsommar :)

Igår var det ju Midsommarafton som alla redan vet.
Jag åkte ut på förmiddagen och red Felicia.
Först mockade jag och fixade iordning i stallet.
Felicia var på något konstigt humör idag. Hon gjorde som hon själv ville.
Fick ryta till några gånger. Tränade lydnad men det gick sådär..
Hon fick stå lös på gången när jag borstade och sadlade.
I början ville hon inte stå till, men sen stog hon som ett ljus :)
-
Red ett dressyrpass i paddocken. Det hade regnat ganska mycket så den var redigt tung ovh blöt.
Felicia fick ha Hackamoret idag. Red fram lite "western"style. Måste börja komma igång med mera seriös träning någon gång..
Hon var relativt fin hela passet. Gjorde mycket krumelurer, volter och bågar för att få henne mjuk. Började i en ganska låg form och sedan lite mer arbetsform.
Gjorde lite skänkelvikningar och fick till några riktigt bra!
I galopp arbetet var hon pigg och fram. Många volter! Gjorde några galoppserpentiner också.
Hon ville inte fatta galoppen ibland. Varför vet jag inte. Hon började slängtrava, som hon gjorde när hon kom till mig. Så jag fick vara bestämd i fattningen och om hon började trava iväg bromsade jag upp henne och gjorde om fattningen.
-
Jag har sån hopp-lust! Hindrena står uppställda på gräsbanan, men jag vet inte om man får rida där.
Min snälla far kanske kan ställa upp lite hinder i paddocken någon dag? Kameran är såklart med då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback