Lycklig =D

Lång ch skön sovmorgon och några avsnitt av 7th Heaven fick börja morgonen!
Hästarna fick motioneras på eftermiddagen.
-
Zally: Red ett pass i ridhuset. Det var 3e gången jag red henne. Fia var med och hjälpte mig.
Hon kändes fin, jag måste bara hitta knapparna. Några har väl börjat komma, men det tar sin tid.
Jag måste bli mer stabil i sitsen. Axlarna bak, stadig hand. Men allting är så fruktansvärt stort.. Stora steg, lånngsamma rörelser och mycket mer häst att rida. Jag tycker Felicia är ganska mycket att rida, men hon är en soffpotatis om man gemför med Zally. Zally är supertrevlig och jättefin, såfort man RIDER henne. Man kan inte få någe gratis inte. Men hon är fruktansvärt rolig att rida måste jag säga. En utmaning.
Idag tyckte jag faktiskt galoppen gick bäst. Då vågade jag stitta och rida lite med tror jag. I traven blir allt så studsigt? Men som Fia sa, jag måste lita mer på mig själv, att jag kan rida och är bra. Fast i traven blir allt helt annorlunda är Felicia. Men som tur är så har Felicia relativt stor galopp och Zally liten, så jätteskillnad där är de inte i steglängden.
Felicia: Fisen fick en mysig barbackatur. Och efter att ha haft stövlar och säkerhetsväst i étt vindstilla ridhus, så fick det bli en tur utan skor och utan väst. En mysig skritt runda bara :)
-
Efter att ha ridit två hästar blev det bums ner i poolen när jag kom hem =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback