Hästar i mitt liv del 1





Kidden
Det var på denna lilla sak jag lärde mig rida på. Jag lärde mig MYCKET med honom.
Han är precis lika gammal som jag också. Jag började rida honom när jag var 3-4år, då var han ju också det.
Jag red honom varje söndag i många år. Jag tävlade honom några gånger också. Då var jag runt 5år. Jodå, jag har några rosetter från Kiddens tid här hemma. Jag red och körde, tömkörde och hade massa skoj med honom. När jag väl växte ur honom körde jag bara. Kommer ihåg när jag var på tömkörningskurs för Anders Eriksson med honom. Jag var väl 7år kanske. Kidden åt upp hans morotskaka!! Hahahah :)
Jag och Kidden har faktiskt varit med på Arboga RS's luciauppvisning! Först var Callis och Kidden med på en kör-duell tävlling mellan några ekipage och slutade tvåa. Sen körde jag och Kidden självaste lucian!
Kidden, många eviga minnen med dig, och du är bäst!♥





Philippa
Min älskade! Pappas kusin hade henne på foder. Dem skulle åka på semester en vecka och frågade om jag kunde hjälpa till att ta hand om henne. Detta var på sportlovet 2008. Jag tog hand om henne och fick rida litegrann. Kär i hästen :)
Veckan efter skulle jag åka till Idre en vecka. När jag var där, fick jag ett sms av Julia som pappas kusin heter, som frågade om jag ville bli medryttare på Philippa och de ville jag såklart! Julia hade tröttnat lite på hästar och de skulle skicka tillbaka Philippa i början av Juni. Jag red henne tre dagar i veckan, som sedan blev fyra.
Jag hann starta min allra första dressyrtävling på Philippa. Det var en LD, clearround och har fick rosett.
När Philippa igentligen skulle lämnas tillbaka, så fick jag ta över henne på foder.
Jag hade henne och red hela sommaren!
När vi sen fick en boxplats och jag skulle få en egen häst, började vi provrida massor med hästar. Massa fina. Men det slutade med att jag övertalade att få köpa Philippa. Jag kommer ihår det så väl.
Jag och pappa var i köket. Om tre dagar skulle vi åka och lämna tillbaka Philippa. Jag grät, det var då jag bara ville ha Philippa. Hästen i mitt hjärta. Hon var visserligen ganska gammal, skulle fylla 21år.
Med hon hade gett mig så mycket. Min första skänkelvikning, min första dressyrtävling, första gången jag hoppade lite högre. Vi lyckades övertala Philippas ägare att få köpa henne och den 31juli 2008 åkte vi till Kyrklund och skrev på papprena. Där fick vi se kort på henne som föl och även träffa Philippas pappa. Philippa var en tjuvbetäckning mellan en liten Welsh och en angloarab. Hon föddes i November(!).
Men en dag i slutet av september fick Philippa kolik. Hon hade fått tarmvred och vi åkte in till strömsholm.
Men bara en buk-öppning kunde rädda henne. Jag ville inte riskera Philippa det. Hon var gammal, och skulle fått stå inne i stallet flera månader.. Så jag valde att låta henne somna in..
R.I.P Philippa, du finns föralltid i mitt hjärta♥

Tänkte köra en serie med olika hästar som funnits i mitt liv.
Del 1 var mina egna hästar. Nästa den blir om hästar jag hjälp till och ridit osv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback