Hästar i mitt liv del 3



Music Sun
Musse var en 4 årig New Forest valack. Väldigt charmig och snäll.
Jag fastnade för honom direkt, dock köpte vi honom inte. Jag var och provred två gånger.
Han hoppade väldigt mjuka språng, och hoppade typ allt.
Vi fick träffa hans helbror och hans mamma. Dem som sedan köpte honom, tävlade upp till LB hoppning, innan de sålde honom vidare.


RIVIERA VAN DE ZONNEHOEVE
En lite connemaradam, som var väldigt rädd för hinder. Hon var på ett stuteri för betäckning, men när hon inte blev dräktig ville ägaren inte hämta henne. Så de på stuteriet fick sälja henne.
Riviera var väldigt snäll och rar. Men hon var rädd för hinder. Hon hade börjat hoppa lite, och när jag skulle ta ett språng, så tvärstannade hon, och började galoppera tillbaka mot stallet.
Vi red då på en stor gräsäng som låg en bit från stallet. Mellan ängen och stallet gick en ganska stor väg.
När hon galoppera mot stallet, saktade hon av över vägen, sen fortsatte galoppera igen.
Rar liten ponny. Jag tror hon såldes till en ridskola sen ?


Tink
En liten tinkerkorsning som bara varit i Sverige ett par månader. Han hade solexem på mulen.
Tink var ponnyn med stort P! Har alltid ångrat att jag inte valde honom!
Helt underbar att rida. Ganska höga steg. Han var troligen vagn-häst förut, det kändes i volterna.
En draghäst svänger ju inte likadant som en ridhäst.
När jag provred honom var det supervarmt, så han blev jättesvettig. Efterås skulle vi skölja av honom, men han tyckte inte alls om det. Han bara sprang runt, runt, runt. Lockig man och svans hade han. Supergullig.
Och som sagt, jag ångrar lite att jag inte köpte honom, men vi köpte Philippa istället.
Någon som vet vart han är idag ? :(
Tror vi provred nån mer häst, men kommer inte ihåg. :)

Kommentarer
Postat av: Angelica

Gud vad liten du ser ut på alla bilder! :D btw, det heter IKW...<3

2011-06-05 @ 23:14:04
Postat av: Maria

hej, jag såg att du hade haft någon form av bakgrund med Tink vi har ägt honom nu i ett år. om du är intresserad av att veta mer kan du ju mejla mig :)

2013-04-13 @ 11:50:59
Postat av: Wilma

Hej! Jag har Tinken i ägo nu! Idag är han annorlunda sen du hade honom... Jag klippte manen så han ser mycket större ut, haha! Vi har tävlat upp til 80 klasser, hoppning! Och så lite LC dressyr:) Jag köpte honom 2013, ångrar aldrig detta köpet😍 En underbar ponny verkligen. En bortskämd, matglad och charmig Påni! Alla blir typ kär i honom vid första ögonkastet:) Vid tävlingar brukar alla säga
- Vilken fin ponny ni har osv😊 Mejla mig gärna för bilder osv. [email protected]

2015-01-13 @ 17:45:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback