Hästar i mitt liv del 2


Bathman
Efter vi hade tagit bort Philippa frågade Jenny om jag ville rida Bathman lite.
Jag fick prova honom en gång, sen fick jag rida några dagar i veckan tills vi hade hittat en ny häst.
Bathman är ursnäll och jättegullig. En Newforest korsning. Han var också ganska gammal, då var han 19år.
En supeduktig liten dressyrponny. När vi hade hittat ny häst så red jag honom inte regelbundet längre.
Men jag tog hand om honom när Jenny var på semsester, eller om hon skulle bort någon gång.
Så jag red honom lite då och då. Jag och Angelica brukade låna honom när vi ville rida ut.
När jag senast red honom, var kanske någon månad sen. Då jag red babacka. Bathman är ju ganska rund, och han svängde bara lite, och gled av, HAHA :)


Biondie
Pernillas lilla stora ponny. Jag och Pernilla brukar byta hästar ibland. Sen har jag tagit hand om och ridit Biondie när Pernilla har varit bortrest ibland. Biondie är väldigt rolig och pigg att rida.
Biondie är en ren welsh cob. Haha, Biondie har en rolig fobi. Hon är rädd för löpare.
En gång när jag och Pernilla var ute i skogen, så kom hela KMW, alltså typ 20 löpare. Jag känner några där, och de stannade och klappade lite på Felicia. Hon är ju väldigt taggad i skogen, och spec om en annan häst är spänd. Helt plötsligt drar Biondie i full galopp och Felicia typ hoppar upp i luften och blir lite studsig när jag försöker hålla henne. De i KMW blir rädda och skriker och springer iväg, hahha :)
En annan gång när jag och Pernilla red i skogen, skulle vi rida förbi gammelgården, och när vi kom dit, så satt typ 100 pers där och hade allsång. Alla vände sig om när vi kom, haha :)

Jonathan
Jonis som han kallas, stod med Kidden i två somrar. Jag burkar vara ute hos min faster på somrarna och hjälpa till att skura och måla stallet. Eller ja, vi gör mycket annat skojj också! Förra året tog vi oss en tur till Ullared, och Börjes i Tingsryd. Det var inte några min i bilen :)
Jonis är verkligen en go liten shettis. Jag pysslade med honom och Kidden, tog promenader och så.

Roxette Little Girl
Hon är född och uppvuxen på Cirkus Maximum. Roxette stod med Kidden ett tag. Då jag var liten då, så hjälpte jag till att rida in henne lite. Jag kommer ihåg när jag fick hänga på henne och allt sådant. Sen när jag red henne ute, så hade de en longerlina. Hon var ju ung så. Underbara lilla häst :)
Rolig färg! Tror hon fick ett föl efter hon flyttat också. Korsning shettis/brittish spotted kanske?
Någon som vet var hon finns idag och vem som äger henne ? Skulle var kul att vet :)

Zallyleja
Zally kan ju faktiskt få vara med :)
Red henne för nån vecka sen, och då skickade hon av mig så det small om de.
Jag ska rida henne imorgon igen, och om allt fungerar ska jag börja rida henne någon dag i veckan.
Zally är en stor häst, alltså ingen ponny. Fin dressyrhäst, och hoppar väldigt bra.
Lite speciell att rida, och jag är inte van med storhäst. Men bara jag får vänja mig lite.

Pixey
Nordsvensk i miniatyr ?
Pixi stod på Köpings RK, men är nu såld.. :(
Jag red och tävlade henne samtidigt som jag hade Felicia. Helt underbar häst.
Vi var med och tävlade ponnygalopp en gång, haha. Vi vann ett heat!
Sen har jag hopptävlat henne också. På en maskeradhoppning så hoppade hon megastort så jag tappade tyglarna. Vi missade nästa hinder och fick göra en volt och hoppa igen. Då var jag och Angelica Bonde Söker Fru.
Jag var fru och pixia var kossa :)

Jag tävlade även Amanda och Mike på ridskolan förut, men Pixi är min lilla favvo så hon fick en egen presentation :D
Jag har säkert glömt någon häst,..
Del 3 kommer nog handla om hästar jag provridigt :)

Kommentarer
Postat av: Ebba Nywertz

Men på ponnygaloppen så vare ju bara så att jag lär dig vinna ;)

2011-06-03 @ 19:58:46
Postat av: michelle

hejsan roligt att du har en bild på roxette :) jag som fotat den och undrar var du fick den från :)

2011-12-07 @ 15:06:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback