Jaha?

Inlägget om att de inte hade ändrat nå regler i TR jag tidigare la upp var upplagt på Ridsport.se. Nu är inlägget borttaget? Jaha, hur tänkte dom där?
-
På Svenska Ridsportförbundets sida på Facebook finna en del intressanta åsikter. Jag håller med i princip alla av dom.
Jag snodde några kommentarer:
-"jag undrar också...blir man utesluten om man rider fram med täcken/ländtäcken med loggor? finns det ngn som kan förklara all denna röra. vågar man rida fram med boots med logga på? vågar man lasta ur sin häst med transportskydd med text på? vart är alla svaren?"

-"Bestämmelserna gäller hela tävlingsområdet från och med 1 januari 2012". Så mao får man inte köra in med en Hästlastbil eller vanlig personbil med kopplad släpvagn vars märke är synligt på tävlingsplatsen... :-O Samtliga fabrik har ju sitt märke på sin vara......... Intressant dilemma för tävlingsarrangören när alla stannar utanför tävlingsplatsen och lastar av hästarna...."

-"Men härligt då-.- Vem tkr de e roligt att slänga ut 6000 spänn för nästa tävlings säsong och så "FÖRTYDLIGAS" reglerna bara? (jag vill gärna ha svar på vem som tkr de) Då har de ju varit samma regler innan egentligen fast de INTE gälls??"

Och här är en som jag håller med till 100%:
-"Ändra regeln och jobba i fortsättningen för sportens utveckling och fortlevnad. Detta beslut är endast bakåttänkande, titta på bilsport, båtsport, cykelsport, ishockey, fotboll. För att sporten ska utvecklas krävs det att marknaden runt sporten, tex, återförsäljare av utrustning kan livnära sig. En stor del av marknadsföringen inom ridsporten bygger på att man mellan stallkamrater kan se vart ett täcke, skydd, hjälm, kommer ifrån. Detta kan alltså skapa problem för många producenter utöver det problemet som uppkommer för ryttare som måste köpa nytt eller själva sitta och klippa och klistra i sina grejer! Gör om och gör rätt. Bli föregångare och jobba för att påverka FEI istället för att bara svansa hela tiden."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback