Heldag i stallet.

Jag fick börja med att laga hagen som hade blåst sönder. Sen tog jag med mig en stycken ponny med mig in.
Fisen fick en makover. Jag klippte och tunnade ut manen, trimmade öronen och hovskägg, och kapade svansen.
Red faktiskt med skydd istället för lindor för första gången på väldigt länge. Tycker inte om att rida dressyr med teknikskydden bak, men nu fick det bli så när paddocken var så blöt.
-
Det blåste stormvindar, men jag ville rida ute när det fortfarande var ljust. Först tänkte jag rida ut, men eftersom det blåste så ville jag vara mer inhägnad då hon inte varit ute på så länge. Jag har inte velat rida henne så mycket ut när jag satte igång efter skadan ifall hon skulle vara koncentrerad och arbeta i rätt form, inte bli stark eller få fnatt. Nu ska hon dock få gå ute mer än inne.
-
Iallafall så var hon ganska spänd och okoncentrarad. Jag började jobba lite i skritt, men sen började de släppa in hästarna och då gick jag in i lilla så länge. Igår tvärvände hon när en bildörr stängdes så jag tänkte att de var lika bra. Sen bad jag Pappa komma ut med en luva så hon skulle bli lite lugnare.
Men när jag sen gick ut i paddocken igen fick jag henne inte att gå framåt. Hon bara stod helt paralyserad. Inte ens skritt, och efter många om och men så kom skrittade hon, men sen tog det tvärstopp. Det gick verkligen inte..
Jag försökte allt. Hoppa av och springa med henne hjälpte inte heller. Efter en kvart bad jag Evelinn sitta upp på henne. Hon fick henne att trava, men det fanns ingen bjudning. Så jag gick in och hämtade ett spö så hon skulle reagera. Då gick det bättre. Sen fortsatte jag att rida. Då var hon fin, lite tjafsig i högergaloppen.
När jag var nöjd, var pappa snäll och skrittade av henne. Hon ska ju skrittas 20min, och då gjorde jag iordning Zally så länge.
-
Zally red jag i lilla. Sanna tömkörde där, så vi tog varsin volt. Jag red i hoppsadel(!!) för första gången på väldigt länge. Dock hade jag alldeles för korta ben. Nådde inte runt henne, knappt att skänkla, haha.
Iallafall så red jag igenom henne, sen fick det räcka. Kändes som jag inte fick ut så mycket annat av att rida på volt. Nya tag nästa vecka!
-
Jag invigde min Kingslandväst idag, Den var riktigt skön! Den får ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ i betyget. Imorgon rider jag tidigt, sen ska jag åka med pappa och farfar på mellandagsrea. Nu ska dom få gå på alla två hästbutiker! Jag har ett par saker jag ska köpa/kolla på. Ni får se imorgon!
Har eller ska ni köpa något på mellandagsrean? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback