Dressyr

Det blev ett dressyrpass i ridhuset med Felicia. Flyttade mycket åt alla håll och kanter och diagonaler.
Jag jobbade mycket med att få henne snabb för skänkeln och mjuk och böjlig. Ställde krav och jobbade mer i galoppen idag. Igår fick hon bara få eftergiven och rulla på eftersom det var första riktiga galoppen efter skadan. I vänstervarv gick det superbra. Kunde korta upp galoppen väldigt mycket! I höger däremot fick jag kämpa för att få loss yttersidan. Hon ville inte släppa, men tillslut gav hon efter lite. Inte lika bra som i traven men jag nöjde mig.
-
Det jag har som mål nu i vår är att få Fis mer liksidig. Nu är hon ganska oliksidig. Tillexempel när man ska flytta in framdelen så går det superenkelt i vänstervarv men det är typ omöjligt i höger. Och i galoppen orkar hon bära upp sig mycket mer i vänster. Den förvända galoppen måste också förstärkas mycket. Det lutar åt debut i LA:P1 i mars. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback