Tjillevippen!

Hamnade ute på sjön med båten en sväng idag!
Badade från båten och jäste i solen.

Felicia fick ett markarbete/dressyrpass idag. Ibörjan var hon seg, sen vart hon überpigg, sen seg igen.
Red igenom henne ganska ordentligt. Prövade också nya bettet. Det funkade utmärkt och hon gick mycket stadigare på det tyckte jag. Kanske var det för dagen, men ska pröva med det mera.

Pappa la ut två bommar att snubbla över, haha. Ibörjan la jag fokus på att få bjudningen. Men när hon vart pigg och laddade lite över bommarna la jag fokus på att hålla henne lugn och att hon inte skulle rusa över bommarna.
Är väldigt nöjd över passet.

Blev hoppoutift idag igen. JW ridbyxor, JW Schabrak, hoppsadel, hoppspö. Men det förstördes lite för jag tog dressyrtränset med lite bredare nosgrimma.

Märke idag att jag fått skav at ridstövlarna i måndags. Har haft dem i 1,5 år och de ger fortfarande skav i knäveckena... Om jag hade pengar skulle jag köpa ett par Bocaj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback