Tillbaka!

Har haft ännu en härlig dag på sjön. Idag med pappa och farfar. Det blåste dock mera idag, men ändå skönt.
Nu på kvällskvisten har vi varit och firat Tobias som fyller år. Grattis!!! =D

Jag tömkörde Felicia idag. Eller ja, försökte iallafall. Gav upp efter 10min.
Hon vill inte gå framåt. Hon stannar och ryggar, rusar och bockar.
Pappa får gå brevid och leda henne, då går de. Men då går det inte att jobba henne.
När han sen släpper och sakta går innåt mig, så följer hon efter. När man då korregerar med att styra ut henne med yttertömmen så tvärstannar hon och vänder sig innåt och ryggar.

Jag försöker vara snabb bakom och rätta framåt men hon vara vänder sig mot mig och ryggar.
När man väl fått tag i henne och ska leda ut henne på volten så drar hon iväg i 180 och bockar.
Jag blir mer och mer irriterad, och hon blir mer och mer stökig och nonchalant. Då gav jag upp.
Ingen idé att bråka.

Förut gick hon superbra på töm. Kunde flytta åt höger och vänster, gå med fram eller bak innanför spåret osv..
Nu då? Borta....

Rider henne imorgon och då ska hon bannemej lyssna och böjas igenom utan att dra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback