Ridpasset!

Felicia fick gå på Hackamoret idag. Dammade av dressyrsadeln också.
Det gick väldigt bra. Är nöjd med passet.

Började jobba ganska länge i skritt. Ställa, böja, flytta osv.
Gick över till trav och fortsatte med desamma. Hon kändes inte riktigt lös i båda, men de var väl för att jag precis börjat passet tänke jag.

Efter en skrittpaus galopperade jag lite. Först stod jag upp och bara lät henne galoppera på framåt.
Inte så hon bara fick rusa och länga sig, utan i lite rundare form.
Sen red jag lite galoppvolter och ställde och börjde. Hon kändes fortfarande inte riktigt lös i ena varvet.

Efter annu en skrittpaus provade jag och red igenom LA programmet. Hon gick väldans bra. På hacket blir hon lite känsligare att rida och lyssnar på pyttesmå hjälper. Det är så jag vill ha henne på bett också.
Hela programmet gick superbra, tills jag kom fram till vänstergaloppen. Då skulle jag ställa vänster och fatta galopp på kortsidan. Då stretade hon emot litegrann, men fattade sen galopp.
Jag skulle göra en 10m volt vid mittenbokstaven, då kändes det rejält hur stel hon var i vänster.

Red klart sista delen i programmet och det gick super bra. Sen travade jag och ställde åt båda hållen. Jag ställde överdrivet för att se hur stel hon igentligen var. Bad mamma att kolla från marken också och till och med hon såg skillnad!

Nu ska jag rida imorgon och känna om hon känns likadan, och sen ringer vi och bokar tid hon Equiterapeuten på måndag. Vi skulle ändå dit på återbesök efter det som hände i våras. Då är det väl lika bra att ta det på en gång, när hon känns stel. Lika bra att kolla upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback