I'm ALIVE =)

TIllbaka på bloggen. Glömde nämna att jag skulle på en liten semester!
Vi åkte ner till Smålands djupaste skogar i fredags, vid lunch. Vi kom fram till övernattningsstället Dångebo sent på kvällen.
När vi sa att vi kom från Köping, sa han i receptionen att de var coolt att vi kom från värsta kändisstaden...!
Haha, OMG!
I Lördags började vi med ett besök på Börjes i Tingsryd. Först i lanthandeln där, sen hästaffären och stallbacken.
Många nya hästsaker inhandlade.
Köpte ett blå-gult pannband, Kingsland tävlingspiké,  Kingsland ridstrumpor, galltvål, ridhandskar och mycket mer på Hästaffären. Prövade ett par stövlar som jag tänkt köpa, men hade för biffiga vader.
På stallbacken köpte vi en grep och en krubba till transporten och hästgodis.
Efter en lätt lunch- och fikapaus gick färden vidare genom skogarna. Mor min ville gå på diverse glasbruk och butiken i närheten. Efter en 3stycken började jag tycka det var lite långtråkigt. Efter 10, var det inte bättre.
Köpte mig iallafall en köksniv, och en bak-pensel.
Vi åkte en sväng till Kalmar också. Eftersom det var så länge sedan vi var där, så åkte vi till Kalmar slott och tänkte kolla lite. Vi gick iallafall upp på landgången och möttes av en hel drös personer som kom gående från andra hållet.
Turister som gått rundvandring tänkte jag. Men de var konstigt nog ganska finklädda.
Vi väntade så att dessa gått förbi. Men då kom det ännu med, och denna gång var det med ett Brudpar!
De var såklart bröllop på slottet! Vi smet in och kollade lite, och mycket riktigt stod det ännu mera folk och skålade där. Oops, och så gick det till när var med på ett bröllop med helt random personer =)
På kvällen, väl tillbaka i Dångebo, gick vi en  liten promenad i byhålan. Dångebo har hela 166 invånare...!!
Jag har tillochmed fler vänner på Facebook!
Iallafall så gick vi en bit, jag med kameran i högsta hugg, när jag fick syn på något litet som rörde sig över en av husens gräsmattor.
Då utbrister jag; EN GRÄVLING och börjar knäppa kort med kameran. Då säger mamma; Men, det är ju en gräsklippare..
Haha, puckopoäng till mig.. Det var en sådan liten, självgående..
Idag åkte vi iallafall hem. Vi stannade på några till Glasbruk på vägen också.
Efter den långa hemfärden åkte jag ut till Stallet en kortis. Sara har haft god hand om Felicie i helgen =)
Denna köptes in, ROSA såklart =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback