Grillmästare -> Jao!

Jag är så otroligt duktig på att grilla!

Grannen kommer över och ska äta ikväll och då ska jag grilla är det tänkt. Pappa och resten av grann-gubbarna är på grabbkväll. Eller ja, de började kl 13, och har femkamp och så, sen cyklar de ner till Malmön och bastar och äter mat. Ingen kommer hem nykter och alla är fruktansvärt bakfulle dagen efter =)

Fläskfilé ska iallafall grillas och det började med att vi inte hade grillkol hemma. Som tur är bor mormor och morfar inte så långt härifrån så jag sprang dit och lånade. När jag sen skulle öppna tändvätskan, så gick det inte.
Det är barnsäkert, men även när man gör rätt så gick det inte.. Både mor och jag har försökt flertal gånger men icke..
Grannen får väl öppna när hon kommer ;D

Förresten har jag och mor varit i Västerås idag. Först och främst var vi på jakt efter ett hö-segel till transporten. De var slut..
Jag hittade ett par lindor på Glada Hästen, men köpte dem inte. Är allt bra sugen...!
Vi gick bara bränna pengar på Biltema. Det var far som skickat med oss en shoppinglista men, men.
Bättre lycka nästa gång =D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback