Dagens ridpass

Jag cyklade med Angelica ut till stallet idag.
Först mockade vi och blabla, ja ni vet!
Precis när vi skulle hämta våra hästar så börjde det spöregn. Men dom hann inte bli så blöta. Regnet avtog medans vi fixade och sadlade.
Jag byggde upp ett litet kryss med två sockerbitar. Felicia var inte alls lika pigg som igår. Förståligt...
Jag tränade mycket övergångar och tempoväxlingar och att hon inte skulle dra sig ur ställningen.
Sen la jag till hindret. Hoppa och vända mycket. Hoppade det i olika tempon, bytte galopp över de osv.
Ena gången gasade jag, och andra red jag mera samlat.
Efter en stund la jag upp det så det blev ett litet räcke.
Dem första gångerna jag hoppade, överhoppade hon lite och drog efteråt, rätt in i staketet typ.
Då hoppade jag i ett lägre tempo några gånger och började svänga över hindret i princip. Sen gick det toppen.

Kommentarer
Postat av: M

Snygga!!!!

2011-08-28 @ 20:26:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback