Ute i solen :)

Jag och Angelica cyklade till stallet vid 11. Varmt och skönt väder, nästan sommar, så vi satte oss och solade en stund. Samtidigt fikade vi mina chokladbollar som jag slängt ihop. En kastade jag iväg när det satt en spindel på min axel och en tröck jag upp i Angelicas ansikte :D
Vi fixade och mockade och gjorde klart allt sådant.  Vi hann med att sola lite till också.
När sedan hästarna skulle plockas in, började vi med Biondie. Det tog 1 timme..
Vi försökte locka henne till oss. Sen tog jag in Zally så att vi hade hagen med bara Biondie i.
Sen hämtade vi en hink med havre, men de hjälpte inte. Vi öppnade hela vägen till stallet så att hon kunde springa in själv men inte de heller. Det slutade typ en timme senare med att vi hämtade var sitt långt spö och "motade" ut henne....
När båda hästarna var ute begedde vi oss mot skogen för en långritt.
Jag red Felicia på bubbelbettet. Hon var pigg och tyckte det var roligt i skogen. I galoppen var Biondie före och Felicia har mycket större galopp och var piggare än Biondie så jag fick sitta och bromsa hela tiden. Felicia taggade på och när hon inte fick springa på så drog hon upp huvudet och börja studsa jättemycket!!!!
Vi var hemma vid fem-tiden :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback