Rida, rida, ranka! :D

Orkade inte cykla till stallet idag faktiskt. Lång dag o skolan o.s.v. Latmask!
Iallafall så red jag lite dressyr på vallen. Först red jag typ western (a). Nejmän vi börjar bli ganska bra på de! Och det är grymt kul! Hon lyssnar jättebra i skritten och vi kan svänga åt båda håller bra. Jag har prövat lite i trav också, men jag tror inte jag har den bästa sadeln för de, haha. Men de går lite. Prövade faktiskt lite galopp i ena varvet och det gick också bra.
-
Över till den mer seriösa delen av passet. Eftersom domaren på sista tävlingen tycket att jag inte red Felicia i form, eller hon skrev att den var på god väg.. Men Felicia går ju inte i den finaste form, då hon har en ganska stor hals som är i vägen. Nu sitter jag och försöker rida ihop henne ännu mer och ännu mera samlat och då blir hon lat och seg.
Sen ibland kan hon bara ta bettet och dra... Funderar på att testa rida på ett hackamore för att variera bett.
Skulle nog behöva ett nytt bett till hoppningen också. Hon var stark och drog som en tok igår. Pelham kanske?
Va tror ni?? :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

sv: ^^ hur ska den se ut och vad ska det stå på den? och kan du skicka bilder till min mail? ([email protected])

2011-04-26 @ 20:48:47
URL: http://drucillafair.blogg.se/
Postat av: Johanna

sv: ^^ hur ska den se ut och vad ska det stå på den? och kan du skicka bilder till min mail? ([email protected])

2011-04-26 @ 20:50:22
URL: http://drucillafair.blogg.se/
Postat av: Nicholai von Benzon Hollesen

Mitt bästa tips är att samtala med din tränare!

Så att ni två tillsammans kan komma överrens om ett bett som är bra för dig o din häst!!!:)

Tack för att du läser min blogg!

Kram Nicke

2011-04-26 @ 20:53:08
URL: http://nicholaihollesen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback