Pegasus?!?

Jojomen!
Åkte ut till stallet och fixade hästen. Ställde fram ett litet kryss längs med medellinjen.
Började värma lite, då var hon lite hård och spänd. Det blåste ute och de sköt på skyttebana en bit bort.
När hon kändes någorlunda fin, började jag hoppa det lilla krysset.
Det var ju ett tag sen vi hoppade så, i början var hon lite pigg. Bra att ha dressyrsadel då!
Efter några varv började hon lugna sig och kunde gå i samlad galopp runt hela volten och över hinder.
Gjorde några byten och krysset också.
Felicia kändes himla fin! Så jag gjorde några enkla byten utan hinder också.
-
Ridskolehästarna som hade varit ute och skrittat av en sväng efter en lektion kom gående på vägen.
Felicia såg dem mycket väl. Men helt plötsligt fick hon världens ryck och började tok-galoppera i studsig korsgalopp.
Tur att man har balans! Barnen på ridskoleponnysarna fick sig ett gott skratt i alla fall tror jag.
När de hade gått, och jag lugnat henne, fortsatte jag arbetet.
Men efter 2min så kommer det en idiot med bil och tutar utanför paddocken, så Felicia blir skiträdd och drar av i galopp.
Jag avslutade henne och när jag suttit av blir hon rädd igen och hoppar och slår huvudet rakt i mitt -.-'
Felicia tror hon är Pegasus'!!
Riktigt nöj med henne idag, förutom de ofrivilliga galopp-turerna :D

Kommentarer
Postat av: EMMI - modeblogg

Vill du tjäna snabba och lätta pengar på din blogg eller hemsida? Titta in på denna länken för att få reda på mer och bli medlem idag! http://fashiontwisted.blogg.se/2011/march/utkast-mars-16-2011.html#comment

Du behöver inte vara 18 för att bli medlem och det är en skandinavisk sida!



Störs du av reklam så ber jag om ursäkt! Ha en bra dag! ♥

2011-04-05 @ 11:26:30
URL: http://fashiontwisted.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback