Live, Love, Laugh, Neigh

Juste! Precis som rubriken lyder! Lev, Älska, Skratta, Gnägga! Sådant är livet :D
Skolan var hyfsad, Ebba är närgången :)
-
Åkte ut till stallet och jag och Matilda + halva Kusen försökte fixa lappen till Högbo bruk eller "Fångarna på fortet" som det är. Det krånglade lite i början, men jag var tvungen att gå och rida.
-
Trimmade programmen lite inför söndag, TAGGA! Hihi.
Felicia var lite trött i början, och det beror på det hastiga väderomslaget som varit. Nu är det hot, hot, hot!
Efter som hon var lite trött skulle jag galoppera på lite när jag red fram, så hon vaknade lite.
Pernilla och Biondie var också i paddocken och galopperade så Felicia vart lite tävlingsinriktad kan man säga.
Då drog Felicia i full fart och jag vände snett igenom för att hamna i förvänd, så att hon skulle sakta ner så att jag kunde bromsa.
Hon brukar bryta av, eller sakta ned för hon tycker det är jobbigt. Men hon bytte istället!
-
Sen tränade jag mycket galopp, eftersom jag inte kan sitta ned i traven. Jag får inget stöd när jag bara rider i jodpushen, så jag ska nog införskaffa mig ett par chaps :)
Tillbaka till galopparbetet. Jag gjorde enkla byten på 8-volter först och det fick bra. Fick riktigt bra stöd, och gjorde några riktigt bra!
Sen klarade vi faktiskt att göra ett byte på rakt spår, och det blev helt perfekt!!! Stolt*
-
Vi fixade klart och satte upp lappen i ridskolestallet sen också.
Nu ska jag fortsätta fixa lite saker, sen väntar sängen :)
-
Och Emmeli, om du läser detta; Jag har ätit KÖTTBULLAR idag!!!! :D
Tagga omg 1 i division 3 på söndag! :)

Kommentarer
Postat av: Felicia

Fin blogg!

Kolla gärna in på våran :)

Kram Felicia

2011-04-14 @ 08:27:54
URL: http://remoont.blogg.se/
Postat av: emmeli

fick köttbullar i skolan idag! :D

2011-04-14 @ 18:18:12
URL: http://emmelimortzell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback