Kvällspass!

Eftersom vi har påsklov och ponnyn behöver kondition så passade jag på att rida två pass idag. Eller kondition har hon, men för att hon lättare ska orka med två klasset vid tävling.
Blev iallafall ett till dressyrpass på vallen, då paddocken var upptagen och ridhus vill man inte vara i?
Snälla Mamma följde med och tog lite kort. Ni får bildbomb i morgon!
-
Jag tränade byten, vilket gick bra. Fick till några riktigt snygga. Gjorde lite skänkelvikning och så också.
Nu red jag i stövlarna, då får jag mycket bättre sits och stöd än när jag rider i jodpushen. Så jag måste köpa chaps till dem sen. Eftersom jag inte har stöd när jag har jodpushen har det blivit mycket galopp-arbete då jag får jättedåligt stöd i traven och kan typ inte sitta ned bra. Så galoppen har blivit superfin och hon har stärkt sig mycket bra. Nu får det bli mycket trav-arbete i fortsättningen.
-
Skulle vilja arbeta henne mer i traven på töm, men det går ju inte. Felicia är ju helt galen och livsfarlig att tömköra nu för tiden. MEN, jag har en plan angående detta... En plan A och en plan B. Men de tar vi en annan dag! :)

Kommentarer
Postat av: mysan

hallå där sötkexet :D!

allt bra? tänkte bara kolla vad du tycker jag passar i bäst? blont elr brunt? :)

kram

2011-04-22 @ 11:43:45
URL: http://myedenvad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback