Duktig Alex! :D

Cyklat hela långa vägen till stallet nu på förmiddagen. Mockat, fyllt på spån, bytt vatten, gjort mat och hö.
Sen har jag ridit ett dressyrpass i värmen också! Cyklat hem!
-
Jag red nere på "Vallen", en gräsbana. Felicia var ganska mjuk och fin i sidorna. Jag jobbade men ökningar och minskningar i alla tre gångarter. I traven skulle jag velat haft henne lite mer fram av sig själv, men i galoppen gick hon bra.  Gjorde lite fram- och bakdelsvändningar också.
-
Haha, när jag skrittar på långa tyglar brukar jag leka lite. Felicia är ju westernhäst från början, och inte riden så på många år. Nu håller jag på att försöka damma av de! Hon lyssnar faktiskt väldigt bra med enhandsfattning.
Jag rider åt alla möjliga håll och svänger och vänder. Hon lyssnar bäst i skritten och när man svänger åt vänster.
-
Jag har försökt börjat lite med att spinna eller vad man kallas det. Ni vet när de snurrar runt jättefort!
Varje gång jag skrittar gör jag de. Det började med volter, som blev mindre volter, och då började hon kliva över med frambenen, och det går bättre och bättre för varje gång. Det kommer givetvis ta låååång tid innan vi klarar det, men med vilja så?

Kommentarer
Postat av: mysan

Hejsan :) allt bra?

tänkte bara kika in och önska dej en trevlig påsk!

kramis och förlåt om jag störde! <3

2011-04-21 @ 20:11:12
URL: http://myedenvad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback