Div 3 omg 1! :D

Tääääävling!
Red LC:2 & LC:1. Den andra var lag-klassen.
Framridningen till LC:2an var Felicia jättefin och mjuk, men när vi kom in på banan vart hon megastark och drog.
Då fick vi 62,50%..
-
Första klassen startade jag 9.47, andra starten var 15.15 så jag hade några timmar att slå ihjäl.
Fika lite cafeterian och kollade lite på tävlingarna.
Sen kom Johanna Ryberg med sin söta pålle och skulle rida fram. Så jag tog MASSA kort på dem ! :D
-
Johanna var först ut av Köpingsryttarna i laget. Hennes fina c-ponny Tilly tyckte domaren var lääskig och vägrade att gå i närheten. Men Johanna fortsatte programmen och sket i det. Stark gjort.  Skulle aldrig klarat de själv. Jag skulle hoppad av hästen och gått ut!
Nästa ryttare från laget var Emelie Karlsson och Cocktail. De gick bra för dem och de red ihop över 60 %, bra jobbat!!!!
Sen var det Lovisa Jansson och Mac-Coy som red lite över 70%.
När jag skulle rida gick de bra på framridningen, fick lite hjälp av Callis. Denna klass var jag still i handen och red hela tiden. Felicia var lite seg, och vi gjorde en liten miss i halten, annars är jag jättenöjd.
Vi skrapade ihop 70,37% och detta räckte till en 6:e placering.
Vi fick rosett, plackett och hederspris!
-
Men jag tyckte inte om domaren. Hon tyckte Felicia var "på god väg i formen", och då ville hon väl att Felicia skulle böja in huvuden mer. Men eftersom Felicia har sådan tjock och kraftig hals, kan hon inte de..
-
För laget gick det över förväntan. När jag var inne på banan, precis innan lag-klassen, ropade de ut av Köping låg som 7:a av 8:a lag. Alltså näst sist. Men efter min ritt åkte vi upp på 3:e plats och slutade där!!! :D
Nu taggar vi om till Wirsbo den 15:e maj.
BILDBOMB från tävlingen får ni i kväll eller i morgon bitti! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback