Bulldozer!

Träningen för Astrid gick ganska bra. Det började med att på framridningen ute i paddocken så blåste det rejält så hon vart "rädd" och får i väg i full galopp och började bocka hej vilt! Där satt jag och skritta på långa tyglar och dressyrsadel med ospänd sadelgjord...
-
En sak jag inte begriper är att Felicia blir typ "påtänd" på träningar.. Hon bara kutar och springer och drar. Stundtals är hon jättefin! I galopparbetet idag var hon helt galen. Hon bara tar bettet och drar och blev stark.
Vi skulle fatta galopp och bara galoppera 4-5 språng sedan sakta av när vi hade bytt varv på den övningen så gjorde vi det och Felicia drog iväg och jag fick inte få stopp på henne.
Astrid: Förlåt om jag var otydlig men ni skulle fortsätta med samma övning och sakta av, till mig.
Jag: JAG FÖRSÖKER!!!! samtidigt som jag förbrilt galopperar rätt in i väggen för att få stopp på Felicia...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback