October 11th

Skolan flyter på. Jag och ebba har sågade och böjde järnrör på slöjden - och gick krigsmålade resten av dagen, för er som vill veta.. På Idrotten spelade vi runda i badminton och som alltid, just när vi spelar badminton av alla sporter, kommer tävlingsmänniskan fram i mig. Så när jag åkte ut en gång, skulle jag avreagera mig genom att slå bollen som låg på backen, men lyckades träffa stortån istället.. Det kändes kan jag tala om...
 
Fis fick vila idag, jag har fysikprov imorgon så har pluggat lite på det. Kan det redan, men alltid bra å plugga lite till. I helgen är det städdag i stallet och träning på lördag och på söndag en träffa-kompis-dag ;)
 
Sen har Fisen haft en varböld på rumpan, ungefär brevid svansroten. Den dök upp helt plötsligt en dag för 2,5 veckor sen, och kanske tre dagar senare sprack den och vi tröck ut en massa var (som såg ut typ som vaniljsås). Dagarna efter det kunde jag tycka ut gul vätska och på måndagen ringde och rådfrågade med Strömsholms och de sa att vi skulle tvätta med koksaltlösning. Så då sprutade jag Natriumklorid i såret följande dagar och det nu är bölden helt borta. Dock har hon en kal fläck på rumpan, där bölden varit, som är lite halvful. Om bölden kommer tillbaka måste vi in till Strömsholm så de får snitta upp och fixa till den, så vi håller tummarna att den inte gör det.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback