Träningarna!

Dressyrträning för Astrid två dagar i rad nu! GÖTT! :D
Fredag:
I går red jag själv för Astrid. Eftersom jag slutade kl 15, och träningen började 16.30, åkte jag direkt från skolan till stallet och hade drygt 30min på mig att ta in hästen och fixa henne, sen laste. Byta om till ridkläder fick jag göra i baksätet på vägen!
Träningen gick superbra iallafall! Fokuset låg på att hon skulle vara alert i bakbenen och verkligen komma igång med dem. Det var rätt jobbigt för ryttarn må jag säga. Men jag är jättenöjd med det ridpasset! Jag fick även en "läxa", att jag skulle klocka Fisen och se hur snabbt hon galopperade. Först i normaltempo, sen i högt tempo och till sist så fort jag kunder rida.
Lördag:
Imorse hade vi träning med laget. Vi ska börja träna programdelar och sådant. När vi kom dit så värmde vi lite och så, sen kom Astrid och vi samlades. Sen sa hon:
-Nu ska jag strippa lite för er!! och sen tog hon av sig jackan. Under hade hon en annan jacka som hon visade oss.
På ryggen stod det: Köpings Ridklubb ELITEN! Gosh! Vilken kick man fick! Nu ska vi dit, nu ska vi kvala till eliten!
Astrid tränade nämligen Köpings dressyrlag -83 som lyckades ta sig hela vägen till eliten. Nu, 20 år senare, tränar hon nästa gäng! Och jag tror att hon kan lyckas med oss också! Nu är det bara att slita...!
-
Vi fick börja med att känna igenom hästarna och fixa till formen och lite sidvärts. Sen jobbade vi mycket med att börja samla dem i galopp på fyrkanten, och galopp-halt-galopp övergångar. I början drog Fisen och blev stark, men sen lossnade det och jag kom på hur jag skulle göra. Hon gick riktigt fint och samlat!
Läxan idag vart att lära oss programmen så vi kan dom i benmärgen!
-
En sak som jag måste träna stenhårt på är övergångar. Astrid pratade om de i fredags, att hon måste respektera tygeln och inte bara dra i den. Så det ska jag slipa på benhårt nu!
Jag är så grymt taggad att komma igång och träna och slita hårt nu. Ge järnet nu..! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback