Mitt liv =)

Sitter och funderar på hur mitt liv kommer se ut. Vad jag drömmer om och vad som kanske kommer ske.
Om sisådär 1,5 år, lagom till gymnasiet, vill jag flytta. Helst av allt till en liten gård på västkusen med familjen.
Jag har inte helt bestämt gymnasium. Kanske Sveriges Ridgymnasium, Kitas i Göteborg eller Falkenbergs Gymnasieskola? Vem vet?  Flytta vill jag iallafall!
-
På hästfronten vet jag inte. Felicia ska jag ha kvar tills döden skiljer oss åt, det är en sak som är säker! Hon ska inte säljas!
När jag fyllt 18, kommer jag nog inte tävla mer. Ponnytiden är guld. Den ska man ta vara på. Man umgås på ett helt annat sätt än på storhästtävlingar. Sen är jag en ponny-människa. Ponny är så mycket roligare att rida än storhäst!
Visst är det kul att rida storhäst, och kan oftast mycket mer än ponnysar, men ponnys har sin charm. Så fort jag får chansen att rida tar jag den. Däremot tror jag inte att jag kommer tävla och hålla på när jag blir äldre. Antingen kommer inte jobba med hästar, eller så någon annorlunda hästjobb. Inte ridlärare, hästskötare eller liknande.
Isåfall skulle jag vilja jobba med arrangemang, typ Sthlm eller Gbg Horse Show.
-
Annars finns det små drömmar vad jag vill jobba med. Två saker, en stor och en liten dröm. Något som skulle var så kul att jobba med. Inte vanliga svensson, svenssonjobb. Den stora är kanske omöjlig att nå, men med mycket jobb och rätt kontakter så kan jag lyckas. Jag njuter av att var i den miljön, att nå lite närmare.
Men vad det är för yrken och drömmar får ni gissa, för jag berättar inte. Jag fortsätter drömma och gå min egen väg. För någon kommer alltid och säger neeeej, du ska utbilda dig och jobba med något annat. Eller så skrattar de bara. Så nej, jag drömmer och får jag chansen tar jag den!
" 'cause as long as no one knows, then nobody can care "
Jag lever MITT liv med MINA val, och ingen ska stoppa mig =D

Kommentarer
Postat av: M

Klart du ska leva ditt liv!!!!! Hoppas du gör det i dag och inte bara något du drömmer om!!! Kram

2012-01-03 @ 13:08:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback