Femtejanuari

Idag har jag varit hos Anton all day long. Vi har väl inte gjort så mycket, kollat film o snackat ;)
Sen var jag så teknisk att jag inte fick upp en dörr.. Sen kom Anton och då hade jag försökt öppna den åt fel håll...
-
Felicia red jag imorse. Smet in i stora ridhuset (äntligen!). Felicia var lite okoncentrerad vissa stunder. Nyklippt ponny... Vissa stunder var hon superfin! Kände inte alls lika mycket att hon tog stöd i vänstertyglen som innan. Nu ska vänstersidan jobbas upp så hon har egen stöd på båda sidor. Sen fanns det lite spöken i ridhuset trodde Felicia. Två gånger stack hon iväg. Man blir så trött när hon är på det humöret och rusar för minsta lilla. Hon blir helt paralyserad och det var ett par minuter att få henne mjuk igen. Sen är hon som tur inte fortsatt spänd under hela ridpasset som andra hästar kan bli, utan man kan fortsätta med det man höll på med. I mot slutet kom det in en annan häst, som var lite sprallig. Då red jag klart och gick ut för att skritta av.
-
Ute fick Felicia verkligen damp. Hon var livrädd för någonting? Snurra runt, kasta sig och sprang över mig. Eller försökte iallafall. Jag fick allt ryta och säga åt henne ett par gånger. "Drängen" som jobbar på ridskolan kollade lite konstigt på mig. Men att hon ska hålla på å springa över en tål jag inte. Visst får hon bli rädd, hon är ju häst, men hon ska bannemig inte springa över mig!
-
Nu ikväll var jag ute och pussade på hästarna. Bytte täcken och kratsa hovarna. Sen fick både Zally och Felicia lite myspys och knäckebröd! :D
Längtar som en tok efter att kunna rida i hoppsadel igen...

Kommentarer
Postat av: Ellen

Sa ju att ni skulle bli tsm:-)

2012-01-08 @ 17:22:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback