dagens ridpass

Red dressyr i Stora ridhuset all alone idag. Det är så skönt att vara själv, annars brukar jag alltid pricka in när någon ska hoppa.. Då får man bara akta sig hela tiden. Nu fick jag hela ridhuset för mig själv!
Jag har införskaffat ett nytt bett också, ett rakt gummibett. Prövade det igår första gången och red på det idag också. Hon går bra på det, när man får loss henne. Hon har börjat bita fast i bettet, och då sitter jag och försöker lossa mjukt och lätt i handen, men hon ger aldrig efter och då blir jag lite frustrerad.. När man väl får loss henne och tar en skrittpaus får man börja om igen efter det. Samma sak när man går upp i galopp från trav.. Sen har hon börjat krångla med att reda sig och grejja. När man tar tyglarna och ska börja arbeta när man skrittat fram reser hon sig och kan börja bocka. Sen går hon och tjuter, speciellt i galoppen. Och när man lägger på spöt, kickar hon. Vilka dumheter hon börjat med...
Antagligen (och hoppas) beror det på att hagarna är stenhårda och knögliga och hästarna rör sig knappt något. Då blir Fisen lite överladdad så att säga. Iallafall så ska jag testa att rida på hackamore imorgon. Då har hon ingen bett att bita tag i! Sen rider jag alltid medvetet mycket mjukare och försiktigare med hacket.
-
Nästa träning är på lördag och då ska jag se till att ha Felicia ordentligt avrastad! Sist gick hela träningen åt att rasta av henne -.-'
Den turkosa outiften Felicia har nu är såå läcker! Flera har sagt de också när de sett henne. Och nu har jag äntligen fixar över lite mobilbilder till datorn, så har lite å visa! Jag "hoppade" faktiskt häromdagen för första gången på några månader! Sockenbitshinder, men ett hinder var det iallafall! Felicia tyckte det var buskul!! Jag med för den delen, på så låga höjder går det an! Sugna på att se film? =D
Den turkosa outfiten! Det kanske inte syns, men pannbandet har turkosa stenar/pärlor också!

Kommentarer
Postat av: matilda björklund

Fan vad snyggt :D

2012-01-17 @ 02:13:12
URL: http://matildaab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback