3h på hästryggen

Åkte ut till stallet vid lunch. Mockade, gjorde mat, höpåsar och allt sådant fix.
Hämtade ponnyn och gjorde iordning henne. Jag hade tänkt rida i stora, men så såg jag att det var kurs..
Hej lilla ridhus!
-
Fisen gick bättre idag än igår. Jag jobbade med lite övergångar, skänkelvikning, öppna. Samla och korta galoppen, sen öka och ta tillbaka. Jag får inte loss vänstersidan helt. Eller jag kan få den så jag är nöjd i skritt och trav. Men sen kommer galoppen,.. Det går inte, hon blir tvärt och drar emot. Noll respons. Jag kan inte vara lätt i hand inte. När man efter mycket tjatade får henne och lossa lite går hon bra. Jag är nöjd med henne idag iallafall.
Eftersom hon måste skrittas så pass mycket för att inte få mjölksyra och massa skit så får man rida i typ 2h för att få ut något. 10min skritt på lång tygel, 10-15min skrittjobb. Alltid skrittpauser, sen 20min avskrittning.
-
Zally var superpigg, men helt underbar! Jag trodde nästan jag satt på Totilas där ett tag. Det var bara att sitta och leka sig fram. Visserligen var hon het på gröten, och Jessicas jacka var livsfarlig i hörnet ett tag, sen fick inte den andra hästen komma för nära. Men Zally är sån, och de är bara att acceptera xD Men hon var förjäkla fin och rolig att rida. Jag kunde bara sitta bromsa lite då och då, sen kunde man bara leka runt, flytta åt alla håll hur lätt som helst. Sen lättade jag lite i handen och fick världens ökade trav! Vilken häst asså! =D
Jag är väldigt glad och tacksam över att få rida denna häst, man lär sig så otroligt mycket =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback