Zally 21/8

Igår red jag Zally i paddocken. Det låg lite bommar framme så jag passade på att använda dem!
Efter uppvärmningen hittade jag på en liten övning. På ena långsidan låg två bomserier, ett med lite längre avstånd som jag travade över. På andra långsidan började jag med att flytta skänkelvikning till kvartslinjen och tillbaka. Sen till medellinjen och tillbaka. Efter några varv gick jag över till öppna och sluta in och ut från medellinjen. När det satt så tog jag galopp med en volt på långsidan och var noga med att övergångarna skulle vara precis där jag ville ha dem. Jag red förstås alla övningar i båda varv :)
 
I slutet rullade jag över två bommar i galopp på en volt, en på vardera sida. Jag tänkte att jag skulle vara noga och lägga fokus på formen, men Zally vart lite smått galen över att få galoppera över bommar. Hon var mega stark, så jag släppte lite på kraven på formen och la fokus på att rida jämnt och i min takt.
Bilderna blev lite stora, men ni fattar ? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback