Ridpass onsdag 29/8

Idag red jag Fisen på vallen. Hon ville inte riktigt gå själv till vallen, så jag fick hoppa av och leda henne en bit. Men om hundägaren hade haft koll på sin lösa, skällande, hoppande hund hade det säkert gått att rida hela vägen..
Hon var överlag seg. I början surade hon ihop för sporrarna och då tog jag av dem. Det vart en helt annan häst. Alltså, inga sporrar framöver. 
 
Framridningen gick bra, fin och fram. När själva arbetet kom vart hon seg. Jag arbetade henne inte så länge, kanske 10-15 minuter bara. Sen avslutade jag med att bara låta henne galoppera fort och leka.
 
Imorgon ska jag försöka skutta lite hinder tänkte jag. Får se om hon är halvgalen då eller inte, haha...


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback