Ridpass måndag 27 aug

Idag red jag ut en sväng. Det var fint väder och blåste inte så mycket så det var ganska skönt ute. Felicia skötte sig jättebra, hon stannade eller bråkade knappt. Hon vart spänd över efter ungefär halva rundan, så i andra traven vart traven inte så mycket arbete. Men, men. Förut har vi ju knappt kommit halv grusvägen utan att ha bråkat, men båda har en annan inställning nu och jag tror pausen var välbehövlig. 
Det ända som vart under ritten var när en häst i hagen bredvid vägen började trava omkring, då Fis redan var lite spänd så började hon studsa lite och ville inte skritta, men det tog bara ca 20m sen kunde hon skritta lugnt igen.
 
Jag är nästan helt klar med upplägget för denna säsong. Jag kommer skriva om det när det är det. 
Är superglad att det har funkat så bra hittils iallafall! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback