Torrrrrzdag

Helknäpp dag i skolan. Vikarie tre av fyra lektioner. Sen var vi på teater. Väldigt rolig var det.
Det var ju såklart snöstorm när jag cyklade hem från skolan. En decimeter nysnö. Inte kul....
Tur att man har världens bästa mormor som skjutsat ut till stallet.
Väl där anmälde jag mig till hoppningen på söndag. 70cm, 80cm blir det och martingal denna gång.
Sedan hjälpte jag Jessica att ta in hästarna. Vi har ju 14 hästar i stallet så det tar en stund.
Fisen blev lite sur när jag ställde ut henne på gången när jag skulle mocka. Hon hann ju inte äta upp höet..
Jag var hurtig och tömkörde galenponnyn idag. Filmade lite, ska försöka fixa ut den på tuben sen.
Det jag inte begriper med Fisen när man tömkör är att hon går super i skritt och trav. Men när man ska börja galoppera så tjuter hon, studsar, bockar, rusar tvärstannar och reser sig. Vet inte vad jag ska göra åt det. När jag tömkörde för Kristina Alenfelt var hon klockren i galoppen också.
Tränade kort och samlad trav och det gick bra. Sen flyttade jag på spåren och diagonalt. Men den där himla galoppen förstör allt.
Idag blev förresten hästlicensen godkänd. Så nu är jag anmäld till Regional LA:1 i Köping den 6:e mars. Jag ska iallafall ha den största hejja-klacken!
I morgon ska jag rida. Kanske blir lite markarbete. På lördag är det vila eftersom vi vill ha energi till söndag.
Jag ska nog köpa ett skarpare bett till hoppningen också. Något förslag?
Har inte så mkt bilder på Mac:en så det får bli denna.

Kommentarer
Postat av: Anonym

pellham :D :D <3 ? ? ? ?

2011-02-16 @ 13:45:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback