Istiden är tillbaka :)

Brr...  -30 grader ute..

De var kallt att cykla till skolan i morse.. Fast det var bara -26 då.
Fick tillbaka två engelska prov idag. Alla rätt på båda^^
Skrittade ut i ca 30 min idag. Trotsade kylan och satte på hästen dubbla ländtäcken. Själv hade jag bara ridbyxor och en vårjacka. Sen hade jag glömt vantarna hemma så jag hade bara ridhandskarna. Skrittade hela grusvägen. Felicia brukar bli lite spänd när man rider ut själv. När jag vände så travade jag en liten bit, kanske 20m. När jag skulle sakta av så ville inte Felicia det. Hon tog tag i bettet och fortsatte trava. Så vi travade på tvär och trippade hela vägen tillbaka..
Hela hästen var frostig efteråt. Till och med på sadeln var det frost!
Väl hemma blev det en stooor varm kopp choklad!
Nu ska jag plugga. Det är SO-prov på Medeltiden och Spanska läxa imorgon ;)
Jag vet inte hur man rätar upp bilderna så ni får dom såhär.
När jag kommit på hur man lägger in filmklipp så kan ni få se lite sånt oxå.
Fisen efter ridturen :)
På väg mot skogen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback