Dressyrträning

DRESSYRTRÄNING

Hello.
Idag vaknade jag ganska tidigt. Vi ska vara barnvakt åt min systerson Albin idag o han ska sova här. Så han kom vid 10. Sen vid halv 3 åkte jag ut till stallet. Callis var där med två hästar. Först tömkörde hon Zodiak. Han är Sv Halvblod och typ omöjlig att sitta kvar på när man rider? Jag fick iallafall tömköra honom lite. Vilket var jättekul. Det gick bra. Sen skrittade jag av honom. Så lastade Callis ut Kidden. Han är en liten Shettis som jag lärde mig rida på. Vi har typ växt upp tillsammans då han är lika gammal som jag. Började rida honom när jag 3-4år. Men så bytte vi häst så jag tog Kidden och hon lastade Zodiak. Sedan släppte vi Kidden i ridhuset. Liten busig rackare den där. Det är bara att akta sig..
Klockan 16 var det dressyr träning för Astrid Lamprescht. Pratade lite med Astrid innan om att Fisen blir så seg när man kommer in på tävlinbanan. Lotta sa ju att jag spände mig i knäna men det gör jag för att nå och skänkla. Jag förklarade för Astrid och hon tyckte jag skulle böja igenom henne på framridningen så att Fisen inte spänner sig och lägger i handbromsen på dressyrbanan. Får testa.
Själva träningen gick AWSOME. Först gjorde skrittade vi halva steg och böjde och ställde. Sen lade vi till skritt-trav övergångar. När det funka så gick vi ut på spåret och arbetade med ställning och lite sånt. Skrittpaus. Galopp-arbetet därefter. Vi började i höger galopp på varsin 15m volt. Jag skulle få fram bjudningen med ställining och form. Det gick efter ett tag med när vi bytte varv till vänster så gick det superbra och hon vart jätte fin. När vi galopperat så fick dom andra två skritta så fick jag ta om högervarvet och nu gick det super där också.
Efter träningen var Fisen genomsvettig och jättetrött. Hon fick stå lös på gånger när jag fixade henne. Sen delade vi på en bulle :)
Callis som hade kommit tillbaka med 2 andra hästar, hon löshoppade lite.  Sen fick jag vara hästhållare.
Nu har jag kommit hem och ätit. Nu ska jag nog spela sims.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback