Stallet hela dagen :)

Skrev i ett tidigare inlägg vad jag gjorde i morse.
Åkte och handla på Willys, sen hem och äta lite lunch.
-
Kl 13 åkte jag till stallet och började fixa till barnkalaset. Det blev lite strul med folk som skulle hjälpa till men det löste vi. Jag hann inte vara med hela, hade träning sen.
-
På träningen hade jag den Marinblå outfiten. Red fram i paddocken, tror Felicia hade kvar övertaget sen igår..
Under passet var hon pigg och stark och drar iväg som hon vill. Tog bettet o.s.v
Vi började med lite korta steg och flyttade lite undan på volten. Sen fortsatte vi i trav med samma sak.
Astrid visade hur man skulle ha skulderbladen så det måste jag tänka på.
-
Sen i galopparbetet skulle vi rida runt fyrkanen och vid långsidorna skulle vi vända in som en båge till kvartslinjen.
När vi gjort det, skulle vi flytta dem i galopp istället för svänga in och ut från bågen.
Efter denna övning var jag helt död. Felicia bara drog och var stark och då blir min sits helt usel. Stuntals var hon jättefint!
-
När Astrid berättade vad nästa övning var sa jag; Herregud! för att jag var så trött.
Då svarade Astrid; Ja, vi får hoppas han kommer ner och hjälper dig!
Asså, shiit. Jag höll på att ramla av hästen så mycket jag skratta!!
Nästa övning vi skulle göra, som Herregud skulle hjälpa mig med, var iallafall enkla byten. Vi skulle vända rätt upp i galopp, göra en volt åt samma håll vi kom ifrån, sen göra ett enkelt byte, göra en volt åt andra hållet och ut i andra varvet.
-
Åkte hem en sväng efter träningen sen tillbaka och kvällsfodrat. I morgon ska vi kolla på hus!!
Nu ska jag äntligen få sova♥
Bild på ponnyn med marinblått kommer :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

sv: visst :)

tack ^^

2011-04-02 @ 23:12:26
URL: http://drucillafair.blogg.se/
Postat av: cissi :)

fin häst ! va heter den ? :)

2011-04-03 @ 00:32:26
URL: http://cissiee.blogg.se/
Postat av: emelie

Jag typ dog också när hon sa det där att om gud hahahaha (AAA)

2011-04-04 @ 19:54:56
URL: http://granotall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback